Thursday, April 26, 2007

Panikken breder sig

Når vi skal holde fest her hjemme, så sker der altid det samme med Tommy....Oprydningstrang......Den slags, hvor hele familien skal inddrages i panikken!
For eksempel den forestående fest for Frederikke. Der er to en halv uge til, maden er på plads, vinen kommer på plads i weekenden, kjolen er købt og moderen har styr på borddækningen.
MEN, ifølge før nævnte herre, så skal der lige lægges fliser rundt om huset, males sokkel, ryddes op i haven, ryddes op i garagen, lægge fliserne om i haven, sættes pavilion op, bestilles vinduespudser osv osv........som om vores gæster aldrig har besøgt os før!!!
Jeg synes det er OK med en god rengøring, men jeg ville hellere bruge tiden til at sy en lækker kjole til mig og Sidsel, strikke et par fede trøjer og hygge mig lidt i forårssolen.
Silkeborg Kommune har lavet denne uge til antistress uge og har sendt samtlige medarbejdere en brochure om forebyggelse, vedlagt en pakke anti-stress-pastiller......måske jeg skulle sende dem Tommy som tak, eller hælde pastillerne på ham :-)



Midt i oprydningen fandt jeg en gammel kasse med udklip fra ugeblade og gamle strikkeopskrifter. Der lå dette søde sjal, som ligner (i mønsteret) det smukke Birch, som der strikkes rundt omkring. Jeg vil nu ikke strikke det, men måske bruge mønsteret til en sommertop?

Da jeg fortsatte med vasketøjet, kunne jeg ikke forstå, hvor alle vores badehåndklæder forsvinder hen? Var der mon mus i skabet (enorme mus), eller tror folk det er et hotel og tager dem med hjem? Har vaskemaskinen ædt dem ?.......Et kig op på TEENAGERNES værelser resultereder i henholdsvis:
Frederikke:
5 håndklæder, 7 drikkeglas, en pose med to boller, 6 par sokker (sure og stive), et stort glas Nutella (som hun har fået af sin onkel, så vi andre må ikke smage) samt en bunke på størrelse med ground zero af diverse vasketøj.
Sidsel:
Resten af håndklæderne, ditto vasketøj, 4 glas, dog ingen gamle madpakker, men store mængder tømt slikpapir og coladåser.

Gad vide om man skulle prøve den med den sorte affaldssæk, som kommer og tager ALT, der ikke ligger på sin plads. Så vil jeg gemme sækkene på loftet og gæt så, hvad tøserne får i julegave???

PS Jeg fandt ikke sprut, stoffer eller tegn på seksuel aktivitet, heldigvis!!!

7 comments:

Anne said...

Sig til ham, at han skal ta' en slapper, ellers får han aldrig mere en eneste opskrift herfra ;-)

Kender nu ellers alt for godt hans reaktionsmønster, det kunne ha' såmænd ha' været mig selv, men jeg prøver at blive bedre, og forlanger ikke længere et friskt lag maling p.g.a. middagsgæster!

hanneb said...

I må vist ha' de antistresspiller. Hi hi og hvad er der dog med de teenagere? Min tror, at bare tøjet er vasket, så spadserer det selv ud på tøjsnoren...??
KH Hanne

HANNE said...

Ja, det hjælper garanteret....mad er et godt middel, når Tommy skal korrigeres!

Jeg tror man skal oprette et "klar dig selv kursus" på Ungdomsskolen, det vil spare mange teenagere for problemer, når de flytter hjemmefra! (Det burde jo være forældrenes opgave, men det er jo en del af det at være teenager....man lytter ikke til dem)

Susanne said...

Er dit PS opdaget af teenagerne ??! Det er jo hamrende pinligt at du skriver det; så skidt med opvask, madrester, snavsetøj og alt andet :o) Fine stoffer du har købt, jeg får mere og mere lyst til at lære syningens kunst. Rigtig god weekend til jer på trods af gemalens spredte haglbyger af aktiviteter. Kh Susanne.
PS: min far skal ALTID feje deres meget lange sti op til huset når der kommer gæster; i en periode ryddede han også altid op i garagen lige inden.(og der kan man ikke komme ind når bilen er parkeret :o)

HANNE said...

Susanne, mine piger synes ikke det er pinligt at jeg skriver sådan noget. Når jeg skriver om dem, er det altid med en kærlig ironi, som altid bliver godkendt af dem inden det blogges....men du kan da godt have ret i, at nogle unge mennesker har problemer med at tale om sådanne ting :-)

Anonymous said...

Da vores mellemste flyttede hjemmefra havde jeg pludselig så mange håndklæder så jeg ikke kunne finde plads til dem i skabene... de kom fra elselskabet, de syntes vi havde et stort fald i elaflæsningen og det skulle lige tjekkes... jeg må da blive milionær i sparet el og vand og vaskepulver når de alle er flyttet...

Anonymous said...

nutellaen var fra mig!! XD