Wednesday, January 2, 2008

Alligator mønster til pulsvarmere

Slå 43 masker op på 4 pinde (pind 3,5)
Der strikkes mønster på de første 25 masker og på de sidste 18 masker strikkes der rib (2 ret, 2 vrang).

Mønster:
1. omgang: 6 vr, 13 ret, 6 vr
2. omgang: 5 vr, 2 r sm, 5 r, slå om,1 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm, 5 vr
3. omgang: 4 vr, 2 r sm, 5 r, slå om, 3 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm, 4 vr
4. omgang: 3 vr, 2 r sm, 5 r, slå om, 5 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm, 3 vr
5. omgang: 2 vr, 2 r sm, 5 r, slå om, 7 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm, 2 vr
6. omgang: 1 vr, 2 r sm, 5 r, slå om, 9 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm, 1 vr
7. omgang: 2 r sm, 5 r, slå om, 11 r, slå om, 5 r, 2 dr r sm

Gentag disse 7 omgange til ønsket længde ( ca. 6 gange), derefter strikkes rib hele vejen rundt (der tilføjes en maske i midten foran, for at det går op) til du ikke vil have dem længere.

Samtidig ved ribbens start, eller hvor det passer dig, strikkes de 10 første masker med en rød mærketråd, de 10 masker sættes tilbage på pinden og strikkes igen som om du bare var kommet dertil (dette gør, at du senere kan pille den røde tråd ud og strikke et lille tommelfingerhul).

Tommelfingeren strikkes ved at samle de 10 masker op + 10 masker over dem +2 ekstra i hver side. Strik ca 6 omgange rundt i glat og luk af.

8 comments:

Anonymous said...

Tusinde tak fordi du gider dele!! Dem må jeg ha lavet til teenager tøsen. De skal nok være SORTE, som alt det andet :-)

Anonymous said...

Hej Hanne.
Ja tusind tak. Jeg havde godt tænkt på om det mønster var til at finde... det er det så :-) Flotte pulsvarmere.

Jette said...

De er da bare SÅ sjove, flotte og lækre :)

Charlotte kaae said...

cool, dem må jeg også bare lave ;) rigtig godt nytår til dig og din familie.

Vivian said...

DU er bare en skat! Takker, de skal på pindene meget snart!

Vivian

Anne said...

Det er blevet så flotte, de alligator-hylstre!
Og bløde og lune ser de ud, helt perfekte til det isnende vejr, der hærger omegnen i disse dage...

Tusindfryd said...

Jeg så dit link hos Liselotte og ville lige kigge her forbi.
Det er vel nok en spændende blog, du har. Nu bliver jeg totalt forvirret over, hvad jeg vil strikke. Jeg har lige kopieret et par af dine opskrifter (pulsvarmere). Dig må jeg følge fremover :o)
Tak for opskrifterne!

Synnøve said...

Så fine. Samme mønster som jeg bruker til sokker, se her: http://www.ravelry.com/projects/Synnove/6601-barn-och-damsocka-2
eller her http://synnove.de/blog/?p=733

Skal prøve de som wristies jeg også. Takke takk.