Saturday, January 19, 2008

Hannes tørklæde

Stribemaskinen har været i gang.......en masse rester af Falkenberg garn er blevet omdannet til tynde striber til et langt tørklæde uden pynt og pjat......simpelthen simpelt :)

Som en ekstra ting er der strikket et lille limegrønt retrillerør, som kan trækkes på de to ender, så man ikke behøver binde en knude. Min ide var oprindeligt at strikke et tørklæde i retriller og så strikke flere rør i forskellige farver, som skulle trækkes på tørklædet, så de ligesom rynkede tørklædet lidt sammen.....men....retriller i metermål...det bliver en anden gang :)



Brochen er lavet af kunstigt harpiks og købt i Silkeborg.

4 comments:

Angelikas quilts and knits said...

Jeg elsker striber :-) Dem bliver jeg aldrig traet af !
Strikkehilsner
Angelika

Tora said...

Det ser ut som et nydelig skjerf! Men jeg trenger grundigere forklaring om jeg skal forstå den rillestrikksaken...?

HANNE said...

Hej Tora, det var bare en ide om et tørklæde, der skulle have små rør til at sidde rundt omkring. rørene skulle strikkes smallere end tørklædet, så det blev lidt som en halsfisk.......det var nemmere, hvis man kunne tegne det :)

Tora said...

Aha, da forstår jeg! Det høres ut som et spennende prosjekt, håper du realiserer det og at vi får se det på!