Sunday, December 21, 2008

Japanske hyggeluffer nr. 12 af 12


Der bliver hæklet rigtig meget her hjemme. Jeg kan mærke der går længere og længere tid mellem de strikkede projekter. Det gør mig ikke så meget, jeg har strikket i så mange år nu, at en lille pause ingen skade gør. Hæklerier der imod.....det vrimler med gode input og der er masser af inspiration i bogreolen, som der ikke har været tid til i det daglige. nu er der juleferie og der skal indhentes en masse håndarbejde :O)
De fine luffer i blød Lucca er fundet i en af mine japanske bøger. De er hæklet efter diagram og lynhurtige at lave. De er lidt for luftige til en dansk vinter, men jeg ved, at jeg inde i skabet har den smukkeste lilla velour liggende, så der kommer foer i inden længe :O)
Blomsten var rigtig sjov at lave og den egner sig fint til en lille broche.....

7 comments:

Anonymous said...

Skønne luffer, det bliver da så flot med lilla for indeni :-)

HANNE said...

Ja...og dejligt lunt :O)
Kan du have en dejlig jul :O)

Mette Lykke said...

De luffer er bare så søde.. fantastiske ser de ud..

Jeg får helt lyst til at lave et par... Hvor har du mønstret fra..

Tine said...

Hvor er de bare fine.
Jeg tror de bliver fantastiske med lilla foer!

Gitte said...

Hvor er de bare flotte ;-) Skøn farvesammensætning med de råhvide og lilla.

Må tilslutte mig Mette Lykke - hvor har du mønsteret fra?

Glædelig jul.

Tora said...

De er lekre, og kommer til å bli enda finere med lila fôr! Håper din juleferie er lang og god som den skal være, Hanne!

Klem, Tora.

LisBethLys... said...

Sikke nogle dejlige hyggeluffer! Jeg har set et par andre, lignende luffer, hvor opskriften også kom fra et eller andet japansk blad. Kan du løfte sløret for en titel og forfatter, så kan jeg selv lede...
Julehilsener fra
LisBethLys.