Wednesday, February 11, 2009

Stik mig lige lidt forår...

Jeg går og fryser, spotter efter lidt farver i haven og fylder mine vaser med små forårsblomster. Jeg kan ikke vente, jeg savner solen, min have og udendørs hygge.......men jeg bliver nok nødt til at vente, mon ikke marts bliver god.,................jeg tror på det :O)


Mens jeg venter, strikkes der trøjer, som skal lune om aftenen og ude i haven. Jeg er snart færdig med den ene, den lange fra Wilfert´s, med ballonærmer så store som jeg ved ikke hvad.....-dem skal jeg nok få dyppet ned i et eller andet :O)

På fredag skal jeg til Bindestuen i Saltum. Jeg håber der er ny inspiration at hente der, ellers må jeg bare selv finde på. Vi skal nyde en lang weekend ved havet, med gåture, strik, spil og lange morgener og god mad til manden..... så bliver han så glad :O)

Når jeg nu nævner mad og madglæde, så bliver jeg nødt til at fortælle om det dejligst sted, hvor maden smager uden sammenligning.

Vi var inviteret til fødselsdag, en ung herre fra vores madklub skulle fejres og han havde flottet sig ud over alle grænser, vi skulle nemlig på Restaurant Sct. Mathias i Viborg. Op til Bjarke og smage om rygtet talte sandt.

Vi blev serviceret til den store guldmedalje, tjeneren hed Jens og var utrolig opmærksom på sine kunder, man følte sig som en pave og det tror jeg alle kunder vil få oplevelsen af, når de besøger denne restaurant. Menuen var planlagt på forhånd og der var sneget en ekstra forret ind, en blomkålsmousse anrettet utrolig smukt og med en smag af blomkål, som fik englene til at synge. Det var noget, som jeg lagde mærke til gennem hele menuen, den rene smag af gode råvarer og den smukke måde, maden var anrettet. Vi fik vinmenuen serveret til og fik små tip om vin og champagne. Tjeneren gav sig god tid til at fortælle og svare på spørgsmål, hvilket man ikke oplever ret tit i restaurationsverdenen. Tommy var helt solgt, da hovedretten kom ind og han opdagede at hans oksefilet var tre gange større end os andres..........der var vist gået rygter til Viborg om en vis herres evne til at konsumere god mad. Desserten var utrolig lækker og jeg sad bare uden et kamera, som jeg selvfølgelig havde glemt derhjemme. Kamera eller ej, maden skulle i unde jer selv at smage. Fang en kæreste til Valentines dag og lok ham en tur til Viborg, nyd maden og hinanden og lad andre passe jeres børn :O)

Sct. Mathias er rykket øverst op på vores liste af gode madoplevelser, neden under ligger Villa Vest i Lønstrup og nedenunder igen den gamle restaurant Vedelsborg i Vejle.

Hav en dejlig weekend :O)

7 comments:

Anonymous said...

intet så godt som gode madsteder...prøv Støvlet Katrines Hus, hvis I kommer i nærhede af Sorø :-)...jeg vil huske på Sct. Mathias når jeg kommer til Viborg igen :-)

HANNE said...

Anne, skønt med anbefalinger :O)

Irene said...

Tak for tips til gode restauranter - desværre lidt langt fra os:-) Men der er intet så dejligt som at gå ud og spise og få ny inspiration - og min mand og jeg er frygtelige hooked på god og veltillavet mad!

ANNEPÅLANDET said...

Hei! Det er inspirerende å lese bloggen din! Det høres deilig ut med vårfornemmelser - her har vinteren nettopp begynt, med store snøfall og lave temperaturer, og det blir neppe vår før i mai... Skal bli spennende å se hva du strikker nå - du lager så mye fint!

Julia Zahle said...

Tak for awarden, Hanne - det varmer!

Jeg skal til København på fredag - der skal jeg dog spise på SU-venlige steder og har aftale med Mette.

Juhu!

Anonymous said...

Kjære Hanne, jeg håper at du fikk en ordentlig hamstringsrunde i Bindestuen! :-)
Så håper jeg at du og din kjære hadde noen herlige dager ved havet - det hørtes deilig ut!

HANNE said...

Anne på landet, tak for rosen og velkommen her :O)
Julia, jeg er sikker på du har guld med hjem fra staden :O)
Eva Anette,tak skal du have og du kan tro, der var hygge og dejligt garn i Bindestuen :O)