Sunday, May 24, 2009

Familieforøgelse

Hele Kr. Himmelfartsferien er brugt på udendørs arbejde. Vi har knoklet, malet, gravet og gjort klar, for i dag skulle der flytte nye husdyr ind.
Egentlig var det kun en fire - fem høns, som skulle forsyne os med fine æg, men et eller andet gik galt, for lige nu er jeg den lykkelige ejer af den skønneste sorte dværghøne med sine syv kyllinger. Hun har allerede fået navnet Babs, da hendes adfærd minder om en vis høne fra "Flugten fra Hønsegården."
Så er der Kylle, Rylle og Pylle, de tre røde høns med store rumper, som skal levere de første æg om ca. 14 dage. De er hentet hos en avler i Bording, som også lige mente, jeg skulle have to ænder med, som bare lige skulle fedes op og derefter slagtes og på julebordet......jeg ved nu ikke, jeg synes de kigger lidt bedende på mig...........

Anders og Andersine hedder de nu og det med slagtning, det snakker vi ikke om, når de kan høre det :)

Babs og de syv små....

Kommer der mon snart et æg?????


De to ællinger render lige i rumpen af Babs og da de blev lukket ind til aften, så jeg , at de fik lov at putte under hendes vinger sammen med de syv........meget mærkelig høne :O)





7 comments:

Sylvia said...

Å, så søte!!!! der er også en masse søte dyr i min blogg nå! Er det ikke kos med dyr rundt seg?

Hanne said...

Jamen sikken da en masse fowle du har fået installeret på matriklen.
Aner man en vordende fjerkræ-udstiller;)

Sifka said...

Hurra, hvor er det skønt:)

Angelikas quilts and knits said...

Hvor er de soede, men du siger da ikke at du giver dem navn og saa slagter dem ??? Det kunne jeg aldrig finde paa *gisp*. Taenk at skulle tage stilling til, hvem der faar Anders´ bryst eller vinger...
Det er slet ikke fordi jeg er vegetar, men jeg kan ikke spise noget jeg har fodret OG givet et navn ;-) Lidt pjattet maaske, men saadan er der jo saa meget ;-))

Skribenten said...

Åhhh Du må end ikke tænke på at slagte de søde ænder. Mit hjerte brister ved tanken. Uha da.

Nej lad Anders og Andersine leve siger jeg bare. :-)

God fornøjelse med jeres nye dyrehold. Der kommer så mange glæder ved det.

Kærlig hilsen
Henriette

Anonymous said...

Hvor ser det hyggeligt ud.
Ida, Silkeborg

Maret said...

Så søte...
Og når hønemor passer de søte små, så kan du da ikke være annet en søt du også, når de er blitt voksne.. mener jeg...